Flyttfåglar

Örådet då...Ja det gick som jag trodde, åt helvete! haha! Pappa bara säger: nej nej nej. Och mamma typ: njee, ska du verkligen det? Du är ju så yr, inte vet vi hur länge du kommer att bo här den här gången. Det ligger fakstiskt mycket i det. Man vet faktiskt aldrig med mig. Nästan så man kalla mig en liten "flykting" eller en flyttfågel...
Har blivit mycket hit och dit de senaste två åren, och precis när man har börjat känna riktigt som hemma på ett ställe, ja då är det av någon anledning dags att flytta igen. Riktigt trött på det måste jag säga.
Vill bara landa någonstans och verkligen känna att det är mitt hem. Att bo i en väska är inte roligt längre, på riktigt.
Sluttjatat om det kanske.

Vill passa på att tacka min chef Mathias idag för att han fixade så att jag fick gå hem. Trodde jag skulle kunna jobba, men icke. Det brast både här och där så at säga. 
Ibland är jag glad över att jag ställt upp så mycket på jobbet, för i slutändan får man alltid något tillbaka.

Var hos min kusin nu ikväll, där det nu mer har blivit lite av ett kollektiv, mysfaktor. Satt mellan min kusin och hennes kille i soffan och blev omhändertagen riktigt. Är så glad för deras skull att allt löst sig. Känns så skönt att åka dit nu för tiden. Dom bryr sig verkligen, och Moa vilken klippa. Skitkul att det var just hon som blev inneboende. Haha, Moa och jag funderar på att ställa in en våningssäng i hennes rum, så att jag också kan bo där eller så ska vi bygga oss en hydda långt ute i skogen.

Nu ska jag fortsätta med min rensning av en garderob, så jag får in alla kläder ÄNNU en gång, ååååå !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0